lauantai 30. kesäkuuta 2018

Markkinoinnin kulissien takana...

...häärii aktiivisesti neljä ihmistä tällä hetkellä.
...eletään ehkä kiireisintä aikaa koko vuoden aikana.
...kirjoitetaan, kuvitetaan, soitellaan ja suunnitellaan.

Meillähän on Haku Päällä ry:ssä useita toimikuntia: tekniikka, lipunmyynti, ravintola, markkinointi, ohjelma ja oheisohjelma. Tänään ajattelin kertoa, millaista tämä festarimarkkinointi Kurikassa on ja mitä kaikkea se sisältää.

Markkinointitoimikuntaan kuuluu neljä henkilöä: minä allekirjoittanut hoidan somea ja nettisivuja, graafikko suunnittelee kaikki painotuotteet ja graafiset materiaalit, yksi on hoitanut eri paikkoihin soittelua sekä tarjouspyyntöjen lähettämistä ja toiminnanjohtajamme on muistutellut asioista ja huolehtinut homman etenemisestä kokonaisuudessaan. Lisäksi saatiin näin festareiden alla yhdet apukädet, joista on ollut suuri apua, kun muistettavia asioita on ollut paljon. Minä toimin myös markkinointitoimikunnan päällikkönä - tuo titteli on ehkä hieman yliampuva, sillä porukalla tätä on tehty kaikki yhdessä :D Markkinointitoimikunnan porukkaan olen ollut todella tyytyväinen, sillä kaikki hommat on saatu tehtyä ajallaan, ja apua on saanut aina pyydettäessä. Kaikki on löytänyt sen oman tehtävänsä festarimarkkinoinnissa, joten aina on tiennyt, kehen ottaa yhteyttä, kun jotain uutta tulee. Paljon on töitä tehty, ja ehkä "päällikön" roolissa tärkeimmäksi tehtäväkseni olen kokenut sen, että muistan kehua ja tsempata muita kiireisinä aikoina.

Tämä vuosi on ollut markkinoinnille erittäin kiireinen, sillä vuosi aloitetiin Replaylla, huhtikuussa messuiltiin Kurikka palvelee -messuilla ja noin kuukausi sitten juhlittiin Haku Päällä -etkoja. Isoin ponnistus on tietysti edessäpäin, sillä festareihin on enää kaksi viikkoa. Oli kyseessä pieni tai iso tapahtuma, niin markkinointi tekee melkein saman työn: suunnittelee julisteen, miettii muut painotuotteet, markkinoi somessa, päivittää nettisivuja ja kirjoittaa tiedotteen. Kuitenkin  nyt viimeisen kuukauden aikana markkinoinnin kulisseissa on tapahtunut valtavasti.



On erittäin tärkeää saada näkyvyyttä festareille, jotta porukka saadaan oikeaan paikkaan oikeaan aikaan. Ilman yleisöä ei ole koko festareita, joten markkinoinnilla on suuri rooli festareiden onnistumisessa. Kuukauden aikana olemme suunnitelleet julisteen ja jakaneet niitä maakuntaan, varailleet lehti-ilmoituksia, laittaneet painoon rannekkeet ja t-paidat sekä spämmänneet facebookia oikein urakalla :D Meillähän on valtava määrä viikonlopun aikana erilaisia oheisohjelmia, joihin myös festarikävijät saavat osallistua. Sen vuoksi olemme viime päivinä yrittäneet saada jokaisen kiinnostuneen tietoon festareiden koko ohjelman.

Ainakin allekirjoittanut alkaa olla todella jännittyneissä tunnelmissa nyt, kun festareihin on enää pari viikkoa. Parin viikon päästä nähdään, kuinka markkinointi on onnistunut työssään. Festareiden markkinointi on aloitettu jo alkuvuodesta, joten pitkä rupeama alkaa olla jo takanapäin. Kahden viikon päästä sitten toivottavasti nautitaan aurinkoisessa säässä työn hedelmistä!

- Hannamari Kujala, markkinointitoimikunta

Tätä flyeria levitetään nyt oikein urakalla!




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti